Osvědčení SAOP pro eshop.tescoma.cz

Datum publikování 19.11.2011

Lék jménem SAOP

Otázka problematiky spotřebitelských práv se stala velmi ožehavým tématem, a to zejména v době boomu internetových obchodů. Podnikatelé a provozovatelé eshopů si často s obchodními podmínkami neví rady, a proto sahají k jednoduchému, avšak nepříliš košer jednání, a to je kopírování obchodních podmínek. Podle Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) tak dochází k lavinovému efektu šíření nelegálních obchodních podmínek a vytváření zvyklostí, které však nemají oporu v právním řádu a tak vlastně poškozují nejen spotřebitele, ale i samotné podnikatele. Účinným prostředkem proti těmto zlozvykům je provedení spotřebitelského auditu obchodních podmínek – SAOP.

Osvědčení SAOP pro eshop.tescoma.cz

Bezpečný nákup na internetu

Oficiální eshop značky TESCOMA obdržel koncem května osvědčení SAOP a je tedy nositelem loga SAOP. Zdánlivě nic neříkající zkratka má pro zákazníka, a pochopitelně i vlastní eshop, nezanedbatelný význam - kupující ví, že obchodní podmínky obchodu nejsou v rozporu se zákonem a jejich důsledným uplatňováním se domůže svého práva. Kromě přezkoumání vlastních obchodních podmínek z pohledu legislativy se ověřovalo jejich dodržování v praxi, a to formou reálných nákupů, kontrola se též zaměřila na plnění reklamačního řádu a možnost vrácení zboží v zákonné lhůtě 14 dní. Dále se zjišťovalo, zda informační linka eshopu podává zákazníkům podstatné a úplné informace, a to včetně znalostí obchodních podmínek. Eshop Tescoma se, kromě jiného, zavázal uvádět úplné ceny všech výrobků a služeb.

Spolu s certifikátem APEK je osvědčení SAOP dalším krokem ke zkvalitnění služeb pro zákazníky jediného značkového eshopu TESCOMA mateřské společnosti.

Logo SAOP s registračním číslem 8210 propůjčilo internetovému obchodu eshop.tescoma.cz Sdružení na obranu spotřebitelů ČR na jeden rok, tedy do konce května roku 2013.

SOS - Sdružení obrany spotřebitelů, založené v roce 1993, je nevládní, nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá informační centra ve všech regionech, informační spotřebitelský portál www.spotrebitele.info, vydává SOS magazín a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Osvědčení SAOP potvrzuje minimální standard obchodních podmínek z pohledu spotřebitelských práv a oprávněných zájmů spotřebitele.

Komentáře

Mohou vkládat pouze členové TESCOMA Clubu

Registrovat